هشدارهای سفارت ایران در خصوص مسافرین تایلند
هشدارهای سفارت ایران در خصوص مسافرین تایلند

  هشدارهای سفارت ایران در خصوص مسافرین تایلند

کشور تایلند که به واسطه زیبایی ها و جاذبه های توریستی فراوان و همچنین مردم بسیار آرام و خونگرم به سرزمین لبخندها در میان گردشگران جهان شهرت پیدا کرده است، می تواند مکان مناسبی برای فراهم نمودن لحظات بیاد ماندنی برای گردشگران باشد.هر آنچه در سفر به تایلند باید بدانیم را در این سایت برای گردشگران وجود دارد. سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور پادشاهی تایلند ضمن خوش آمدگویی به کلیه هموطنان عزیزی که قصد مسافرت به این کشور را دارند نکات لازم را جهت راهنمائی و پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه ناگواری به شرح ذیل به اطلاع می رساند :

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تور تایلند با کارشناسان ما تماس بگیرید.

http://thaitor.irhttp://thaitor.ir

1_ توصیه این نمایندگی به اتباع کشورمان در خصوص مراقبت از گذرنامه خود که تنها سند هویتی آنها محسوب می گردد این است که آنرا به امانت نزد هیچکس قرار ندهند لازم به ذکر است تاکنون مواردی در خصوص تعدادی از هموطنان که با گذرنامه آنها اتومبیل اجاره و سپس فروخته شده است و اکنون درزندانهای تایلند زندانی می باشند مشاهده شده است .

http://thaitor.ir

 

2_ علیرغم وجود امنیت در این کشور توصیه می گردد که مسافرین ضمن هوشیاری کامل ، نسبت به مراقبت از وسایل خویش از قبیل اسناد و اوراق هویتی پاسپورت ، بلیط ، پول و ….. اقدام نمایند و در مناطق پرجمعیت نیز مراقب سارقین حرفه ای باشند .

http://thaitor.ir

 

3_ ضرورت دارد مسافرین اعزامی بـــه این کشور ضمن هوشیاری لازم مراقب باندهای بین المللی قاچاق انسان که عموماًً ایرانی می باشند بوده و فریب وعده های دروغین آنها را جهت اعزام به سایر کشورها را نخورند در این خصوص می توان به سرنوشت تعدادی از هموطنان ایرانی که توسط همین افراد به امید رفتن به اروپا ، ژاپن و کره با از دست دادن تمامی دارائی خود به پلیس محل معرفی شده و اکنون در زندانهای تایلند به امید اتمام دوران محکومیت خویش می باشند اشاره نمود .

http://thaitor.irhttp://thaitor.ir

 

4_ در مسیر بازگشت به میهن اسلامی توصیه می گردد از قبول هرگونه وسیله و یا بسته از افراد ناشناس ( ایرانی یا غیر ایرانی ) جهت تحویل به خانواده آنها اکیداً خودداری نموده زیرا ممکن است برای قاچاق مواد مخدر به داخل کشور با اینگونه اعمال از افراد سوء استفاده نمایند .
نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بانکوک ضمن آرزوی سفری خوش برای کلیه هموطنان امید دارد که هیج مشکلی برای اتباع کشورمان رخ ندهد چنانچه با هرگونه مشکلی برخورد نمودید مراتب را سریعاًً با بخش کنسولی نمایندگی مطرح نمائید ضمناً آدرس و شماره تلفن های ضروری جهت مکاتبه و تماس به قرار زیر می باشد :

http://thaitor.irhttp://thaitor.ir

 

5-کشور تایلند دارای مقررات بسیار سخت گیرانه ای در خصوص سیگار بوده بگونه ای که حتی کشیدن سیگار در بعضی ازشبکه های تلویزیونی آن با شطرنجی نمودن تصویر سانسور می شود و در فرودگاهها نیز اتاقهائی برای همین منظور ساخته شده و معمولا در مکانهای عمومی نیز کمتردیده می شود کسانی درحال سیگارکشیدن باشند.براساس مقررات تدوین شده توسط این کشورهمراه داشتن بیشتر ازیک باکس (10 بسته 20 تائی ) در زمان ورود به تایلند شامل جریمه بسیارسنگینی خواهدگردید. اخیرا نیزکه یک ایرانی به دلیل ورود 40 باکس ( 25 بسته 20 تائی ) بازداشت گردیده بود درنهایت مجبور به پرداخت مبلغ 4 هزاردلار جریمه گردید.لذا به اطلاع کلیه هموطنان ایرانی که قصد مسافرت به تایلند را دارند می رساندکه ازهمراه داشتن بیشترازیک باکس (10 بسته 20 تائی ) خودداری نموده تامشمول جریمه 8 هزارتا10 هزارتومان برای هربسته کوچک 20 تائی و80تا100 هزارتومان برای یک بوکس ( 10 بسته 20 تائی ) نگردند.

http://thaitor.irhttp://thaitor.ir

 

6-براساس مقررات جدید اتخاذ شده توسط کشورتایلند اتباع جمهوری اسلامی ایران جهت اخذ ویزا تنها می توانند به سفارت تایلند در تهران مراجعه ودرخواست ویزا نمایند ودرصورت مراجعه سفارتخانه های تایلند در سایرکشورها اخذ ویزا بسیار مشکل می باشد.لذا توصیه می گردد هموطنانی که از ایران قصد سفر به تایلند را دارند حتماً در تهران روادید سفر به تایلند دریافت نمایند.

http://thaitor.ir

 

7-بیماری ایدز یکی از خطراتی است که در اکثر کشورهای جهان سلامت مسافران و جهانگردان را تهدید می نماید.وزارت بهداشت عمومی تایلند در سال 2004 اعلام کرد %60 مبتلیان به ایدز در تایلند را گروه سنی 15 تا 24 سال تشکیل می دهند.وزیر بهداشت نیز اعلام بیش از 80 هزار نفر از جوانان تایلندی به بیماری ایدز مبتلا هستندو هر ساله حدود 20 هزار نفر نیز به جمع مبتلایان افزوده می شود؛ وی هشدار داد تا سال 2006 تعداد حانلان ویروس ایدز در تایلند به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید! بنابراین خطر بسیار جدی است وتوصیه میگردد هموطنان عزیز در صورت سفر به این کشور دقت لازم را برای حفظ سلامتی خود به عمل آورند.

http://thaitor.ir

http://thaitor.ir

سفارت ایران در تایلند، در خیابان سوخومویت و به آدرس زیر واقع شده است:
بانکوک – ناحیه واتانا – محله کلونگ تون نوا، خیابان کلونگ – خیابان ۴۹ سوخوم ویت، شماره ۲۱۵،کد پستی : ۱۰۱۱۰
تماس بین المللی:
تلفن: ۳-۳۹۰۰۸۷۱-۲-۶۶+
دورنگار: ۳۹۰۰۸۳۸-۲-۶۶+ و ۳۹۰۰۸۳۶-۲-۶۶+
تماس محلی در داخل تایلند:
تلفن:۳۹۰۰۸۷۱-۰۲ الی ۳
دورنگار: ۳۹۰۰۸۳۸-۰۲ و ۳۹۰۰۸۳۶ -۰۲
info@iranembassy.or.th یا publicrelation@iranembassy.or.th
نشانی وب سایت:
www.iranembassy.or.th



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تایلند,
نويسنده : سمیه عزیزی